ඔහු මගේ පිංතූරය පළමුවෙන් ම කාටුනයකට ඇන්දේ මුරුංගා අත්තක එල්ලාය. එය මගේ හස්තසාර දේපලක්ව සුරැකිව මා සතුව තවමත් පවතී. පාසලෙන් ඉවත් වී සැලකිය යුතු කාලයකට පසුව සඳුදා උදේටත් සිකුරාදා හැන්දෑවටත් දිගු කාලයක් එකට නගරාන්තර දුම්රියේ ගමන් කළෙමු. යොදා ගත් වැඩක් නැති සති මැද කාලයන්හි නුගේගොඩ මංසන්ධියේ භූත බංගලාවකට ටිකක් අඩු භූත ගතියක් තිබූ චමරියක අඩි පුඩි ගසමින් සිට රෑ බෝවී වැනි වැනී ගෙදර ගියෙමි. මිනිසෙකුගේ පූර්ණත්වයට අනිවාර්යයෙන් තිබිය යුතු 'චමරි ජීවිතය' පිළිබඳ අත්දැකීම ලබා ගත්තේ රන්ජන්ගේ න්යායික පාලනයට යටත් වූ ඒ කාමරයෙනි. නිහාල් , ජීවක ආදීන් රන්ජන්ගේ පාලනය ඉවසමින් සතුටින් සාමයෙන් එහි කාලය ගත කළහ.
ඉනික්බිති විවාහ වූ රන්ජන් මම බෝඩිංව සිටි නිවසේ ඇනෙක්සියට කැඳවා ගෙන ගියෙමි. ඔය කාලය අතරතුර පක්ෂ කිහිපයක්ම වැළඳ ගනිමින් අත්හළ ඔහු ඒවා වෙනුවෙන් මා සමග ගහ මරා ගත්තේ ය. ඔය කෝක වෙනුවෙනුත් ඇති තරම් තර්ක ඔහු සතුව තිබුණි. (මට පුදුම ඔහු පාසලේ විවාද කණ්ඩායමේ නොසිටි එක ගැනය.) ඔහුගේ උසස් එක ගුණාංගයක් වනුයේ තමා ඒ ඒ කාලයට පෙනී සිටි මතවාදය වෙනුවෙන් බොක්කෙන් ම පෙනී සිටීමය.
ඔහු පරිනත වන අයුරුත් නිර්මාණශීලීව විකාශනය වන අයුරුත් අපි ඇසුරු කළ මුලු කාලය පුරාම බලා සිටියෙමි. ඔහුගේ චිත්ර කලාවටත්, ඔහුගේ ජීවිත දැක්මටත් මෙය එකසේ අදාළ ය. සේවා දායකයාට අදාළ දේ වැඩි පම්පෝරි නැතිව, මුදල් ඉස්සර කර ගන්නේ නැතිව කරදෙන්නෙක් ලෙස රන්ජන් ගැන මට දිනෙක අප මිත්ර නිමල් ඒකනායක ද කීවේ ය.
රන්ජන්ටම අනන්ය කාටුන් ශෛලියක් මතු නොව චිත්ර කලා ශෛලියකුත් ඔහු නිපදවාගෙන තිබේ. මගේ කනස්සල්ලට හේතුවක් වන්නේ ඔහු ඇගයීමේ මිනුම් දණ්ඩක් රට විසින් තවම සොයාගෙන නැති වීමයි. මම ඇතුලු ස්වල්ප දෙනෙක් උත්සාහ කරන්නේ රට වෙනුවෙන් කෙසේ වෙතත් ලෝකයෙන්වත් ඔහුට ඇගයීමක් ලබා දීමටයි.
රන්ජන් කිසිවක් 'බෑ' නොකියයි. පොරොන්දු වන කාරණය අමතක වීම අද දින හැට පනින ඔහුට සමාව දිය යුතු කරුණකි. කුමන බැරෑරුම් කටයුත්තකට වුව 'හා පුලුවන් ' කීම අදාළ පුද්ගලයාගේ ආරම්භක කනස්සල්ල පහකිරීමටත් නව මං සොයා ගැනීමටත් හේතු වන්නේ ය.
අනෙක ඔහු සතු අති ශ්රේෂ්ට ගුණය ලෙස මා අත් දැක ඇත්තේ මුදල ඉස්සර කර නොගනිමින් කරන කටයුත්තට සිහි නුවණින් මැදිහත් වීමය.
මචං නුඹ වැන්නෙක් මගේ මිත්ර වළල්ලේ සිටීම මහත් ආඩම්බරයක් සේ ම මහත් ශක්තියක් හා සැනසිල්ලකි.
නුඹට චිර ජීවනය ලැබේවා.
(ඉල්ලූ පමාවට මා චිත්රයට නැගූ නුඹ වෙනුවෙන් මට පුලුවන් හැටියට නුඹව චිත්රයට නැගීමි. ඒ නුඹ නොවේ නම් මට සමා වෙයන්.)
No comments:
Post a Comment