Tuesday 20 December 2022

හැරලානන්දය


 


අපේ යුගයේ ලයනල් වෙන්ඩ්ට් ලෙස හැඳින්විය හැකි හැරල්ඩ් පීරිසුන්ගේ උපන් දිනය අදට යෙදී ඇත. නියමුවකු, මගපෙන්වන්නෙකු ලෙස ඔහු මා ඇතුලු බොහෝ පිරිසකට පිහිට වී ඇත. උදව්පදව් කිරීමේ හැරල්ඩ්ගේ විලාසය ඔහුටම ආවේණික විචිත්‍ර එකකි. ඔහුගේ මිතුරු වළල්ලට අයත් හැම දෙනෙකුගේ ම  දිනපතා ම පාහේ දුක සැප සොයා බැලීමේ අපූරු පුරුද්දක් ඔහු සතුව ඇත. 

ශ්‍රී ලංකාවේ චිත්‍ර හා  මූර්ති කලාවේ අභිවෘද්ධිය උදෙසා හැරල්ඩ් විසින් කරන ලද මෙහෙවර ඒ සඳහා ම පිහිටුවා ඇති ආයතනයකටවත් කිසිසේත් ම දෙවෙනි නොවේ. දයානන්ද ගුණවර්ධන සුගතපාල ද සිල්වා ගුණසේන ගලප්පත්ති ආදි සිංහල නාට්‍ය කලාවේ ස්වර්ණ ම ය යුගයේ නාට්‍යකරුවන්ගේ නිර්මාණ පිටුපස හැරල්ඩ්ගේ සෙවනැල්ල තිරසරව තිබූ බව දන්නෝ දනිති. නර්තනය සාහිත්‍යාදී අනෙකුත් කලාවන් කෙරේ ද ඔහුගෙන් ලැබුණේ අනගි සහයකි.

මා හැරල්ඩ් පීරිසුන් හඳුනාගන්නේ මගේ වැඩිහිටි ම්ත්‍රයෙකු වූ දිවංගත පියසේන ගුණතිලක මාර්ගයෙනි. මා ඔහුට වඩාත් සමීප වෙන්නේ ජගත් වීරසිංහගේ කාංසාව චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනයට වෙහෙස මහන්සිවූ 1992 පමණ ඈත යුගයක සිටය. ඊටත් පෙර 1987-89 භීම සමයේ දිවි ගලවා ගැනීමට ඔහුගේ මැදිහත් වී ම මට උපකාර විය.

හැරල්ඩ්ගේ මෙහෙවර අළලා මහාචාර්ය සරත් චන්ද්‍රජීව විසින් සංස්කරණය කොට ප්‍රකාශයට පත්කරන ලද 'හැරලානන්දය' කෘතිය අද නිකුත්වෙන බව දැනගන්නට තිබේ. එවැන්නකට සැලකිය යුතු මට්ටමකින් මහාචාර්ය චන්ද්‍රජීවට සහයක් දැක්වීමට මම දිවයිනේ නොසිටී ම ගැන මට මහත් සංතාපයක් ඇත. 

හැරල්ඩ් පීරිසුන් වනාහි මගේ උත්තුංග කළණ මිතුරෙකි. 'විශ්වාසා පරමා ඥාති' යන සාකල්‍යයෙන් ම සත්‍ය බුදුවදන සැබෑකළ මිතුරෙකි. ඔහු වැන්නෙකු මගේ මිත්‍ර පර්ශදය තුළ සිටීම ජීවත් වීමට වැදගත් අරුතක් ගෙන දෙන බව කිව යුතුය.

හැරල්ඩ් පීරිසුනි ඔබට චිරං ජයතු! 

No comments:

Post a Comment