Tuesday 9 November 2021

පින්බර අළුයම නෙතු පිය විදහා

 



පින්බර අළුයම

නෙතු පිය විදහා

ඉහ ඉද්දර ඉඳ ඔබ හිනැහෙනවා

සිරිකත නිවසට වැඩම කළා වැන්නේ....


පුංච් කුරුටු ගී 

කටු ගෑ කරදහි

විසුරුණු පොත් ගොනු 

සහ පිරිවර මැද

සිව්කොන් පවුරින් මා වටවී ඉන්නේ.......


සිතිවිලි සයුරක 

සිහින තරංගා

නිසොල්මනේ ඔබ වෙතට ඇදෙන්නේ

අචේතනික මුත් ඔබේ සිනා ගඟ

සතුට පිටාරා බඳුන් පුරාලන්නේ

බඳුන් පුරාලන්නේ


තනි මංසල වූ 

ඔබගේ ඉරියව්

මොහොතින් මොහොතම නෙත ගැටුනාවේ

පිළිරුවකට බැඳි ඔබ හද සෙනෙහස

මතු මතුවත් මට උරුම උනාවේ

සුවඳ වාසනාවේ

පද රචනය; අජන්තා රණසිංහ

ගායනය; විශාරද බී.වික්ටර් පෙරේරා සමඟ විශාරද නන්දා මාලනී

සංගීතය හා තනුව ; විශාරද බී. වික්ටර් පෙරේරා


මෙම ගීතයට මම ඇලුම් කරන්නේ පළමු වරට මෙය ඇසූ දා පටන් ය. ඒ මගේ පාසල් වියේ මීට වසර හතළිහකට පමණ පෙර සිටය. අදටත් මම එදා මෙන්ම මෙම ගීතයට නොවෙනස්ව ඇලුම් කරමි. මට අනුව අජන්තා රණසිංහයන් රචනා කළ හොඳම ගීතය මෙයය. අජන්තා රණසිංහ නැමති දාර්ශනික කවියා හා ගීත රචකයා එකට මුණ ගස්වන නිර්මාණයක් ලෙස මෙම ගීතය මම දකිමි. කේ.ඒ.සයිගල්, මුකේෂ් වැනි ගායකයන්ට සමාන වික්ටර් පෙරේරා සතු භාවාත්මක හඬ උපරිමයෙන් මෙහි භාවිතා වී ඇතැයි මට සිතේ. ස්ත්‍රී පුරුෂ ප්‍රේමයේ රමණීයත්වය විඳ කෙලවර විවාහයේ පූර්ව අවධිය ගෙවා දමන දෙදෙනෙකුගේ සුලලිත හැඟීම් මේ ගීතය පුරා වෑහේ. සමාජ දේශපාලනික කොන්දේසි හෝ වෙනත් ආත්මාර්ථකාමී කොන්දේසි විසින් බිඳ නොවට්ටන තාක් කල් රමණීය හා අනෙකාට ගෞරව කරන ප්‍රේමයක කූට ප්‍රාප්තිය මෙසේ වේ. මෙහිදී නන්දා මාලනීගේ හඬෙහි පවත්නා පිවිතුරු තාරුණ්‍යය හා ප්‍රේමණීය බව හා වික්ටර් පෙරේරාගේ කටහඬෙහි පවත්නා ප්‍රේමාන්විත පෞරුෂය දෙස බලන්න. ජීවිතය වින්දනය කරනවා යනු මෙවැනි මානවීයමල්ගොමු අතරින් ගමන් කිරීමය. 


විශාරද වික්ටර් පෙරේරා යනු මීට වඩා ලංකා සමාජය බැතිබර විය යුතු චරිතයකි. අද සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ සිටින බොහෝ ප්‍රවීණයන්ට ගුරු වූ උත්තම චරිතයකි. සංගීත ශිල්පය පිළිබඳ මූලධර්ම කෙරේ අවනතව සිය සමස්ත සංගීත දිවියම සකස් කරගත් අප්‍රමාණ මිනිසෙකි.




No comments:

Post a Comment